Človek dokáže naozaj všeličo, ak si to zaumieni.
Problémom dnešnej doby je to, že je toho často veľa. Nemáme jediný cieľ, máme ich mnoho. A chceme ich dokázať všetky – najlepšie hneď naraz.
Rozkúskovanie si svojho veľkého cieľa je šikovná taktika, ako nezlyhať a vidieť progres v približovaní sa k svojmu vysnenému cieľu. Viac o tom píšem v článku o motivácii.
Avšak veľa rôznych cieľov a úloh, ktoré máme napr. v podnikaní, práci či v osobnom živote nás často vyrušujú a doslova sabotujú od dosiahnutia toho, čo chceme najviac.
Pred nedávnom sa ma jeden priateľ spýtal: “Čo je tvoj cieľ č.1?”
Priznám sa, táto otázka ma znervóznila. Nechcela som odpovedať. Obávala som sa, že ak poviem jeden môj najdôležitejší cieľ, zatvorím dvere pred ostatnými cieľmi. Ktorých bol kopec.
Povedala som niečo ako: “Chcem mať 10 000 čitateľov, ale tiež by som chcela mať zisk, chcela vzdelávať aj na školách, napísať knihu, a mať všetko to potrebné okolo a bla bla bla…”
Prerušil ma: “Odstrihni všetky tie okolité veci. Čo je tvoj cieľ č.1?”
Zaváhala som. Ale on ma postrčil a prinútil, aby som sa zamyslela. Cieľ č.1.
“Chcem mať 10 000 nových sledovateľov,” povedala som.
Neznášame si dávať obmedzenia pretože sa cítime limitovaní.
Vyzerá to, akoby sme sa niečoho vzdávali, čo je presne to, ako sa cítime v daný moment.
Akokoľvek, je to zároveň oslobodzujúce.
Preto ťa teraz vyzývam, porozmýšľaj, čo chceš v živote najviac. Dám si svoj príklad. V online biznise je naozaj dôležité vedieť, čo je tvoj konečný cieľ.
Preto som sa sama seba spýtala, čo je to, na čom mi teraz najviac záleží? Čo je pre môj biznis najdôležitejšie?
Je to vysoký predaj online kurzov? Je to napísanie bestselleru či knihy formou ebooku? Je to dosiahnutie mesačného čísla čitateľov, nad 10 000? Je to pritiahnutie nových 5 000 čitateľov?
To sú možné ciele, ktoré môže online podnikateľ či bloger chcieť. Samozrejme, je to ešte kopu iných, ako napr. spolupráce, affiliate programy a pod.
Dôležité však je vybrať si jeden cieľ, na ktorom ti najviac záleží a spraviť kroky, ktoré sú potrebné na jeho dosiahnutie.
Zistiť, nadstaviť si cestu a konať.
Znie to jednoducho, že? Pravda je však taká, že ťa stále budú lákať aj iné ciele, a hoci budeš konať, môže sa stať, že namiesto napredovania za tým najdôležitejším sa odkloníš na bočné cestičky.
S tým by mal byť odteraz koniec.
Zamysli sa, prečo je najdôležitejšie klásť fokus práve na jeden cieľ, cestu k nemu a o koľko rýchlejšie sa tam posunieš, ak vynecháš rušivé faktory.
Raz som sa rozhodla (a povedala to nahlas), že chcem získať najprv 10 000 nových čitateľov na svoj web, eliminovala som viac ako 2/3 svojich marketingových plánov. Ujasnila som si načisto, čo potrebujem, aby som dosiahla svoj cieľ. A som zámer som začala sústrediť iba na potrebné veci.
Keď človek dosiahne jeho cieľ, môže robiť veľa iných vecí, ktoré chcel. Alebo si znovu stanoví svoju hlavnú prioritu.
Toto je klasický prípad postupnej cesty nahor, ale samozrejme, pre ľudí je prirodzené inklinovať k veľkým veciam.
To čo potrebujem, je zjednodušovať. Byť strohý a jednoduchý ohľadom toho, čo presne chceme.
Prečo tvoje ciele s rande sú tiež dôležité
Svet randenia je ďalším príkladom. Povedzme, že si single a mal si už pár frajeriek či frajerov. Stretneš niekoho a oni sa ťa spýtajú: “Povedz, na aký typ letíš? Poznám veľa ľudí, možno by som ťa mohla zoznámiť. Aký typ osoby hľadáš?”
Väčšina ľudí by bola veľmi širokospektrálna s odpoveďou. “Mám rád dievčatá, ktoré sú chytré a milé,” povedal jeden známy. Ale dievča môže povedať: “ Mám rada, milých, vysokých mužov, pravdepodobne o niečo starších.”
Ale to je príliš obyčajná odpoveď – a super obyčajná odpoveď ti zabezpečí super obyčajné rande.
V skutočnosti, presne vieš aký typ osoby chceš. Ak by si bol pravdivý, povedal by si – “Hľadám dievča európskeho typu, približne 170 cm vysoké, medzi 25 až 35 rokov, má už nejakú nabehnutú kariéru, najlepšie v technologickej spoločnosti, žila už v iných krajinách a má rada šport a aj zimné športy.
Ale toto nechce povedať nikto, pretože ľudia sa boja, že by sa limitovali. Bojíme sa zavrieť dvere ďalším možnostiam, ale je to ako báť sa, že nedostaneme 100%, hoci ak si nevyberieme, dokonca nedostaneme ani 1%.
Ak chceš niečo veľké, je kritické spraviť základné rozhodnutie súhlasiť so zrejmým a špecifickým výsledkom.
Dobrou správou je, že keď to spravíš raz, aplikuješ svoj víťazný princíp na ďalšie veci.
Na odporučenie tohto priateľa som si raz pozrela video s Noahom Kaganom, ktorý zastáva pozíciu Chef Sumo v AppSumo, ktorý takisto predtým pracoval v spoločnostiach ako Facebook vedľa Marka Zukerberga a mnohých ďalších spolupracovníkov na vysokých postoch.
V tomto videu som videla, ako sa odvoláva na Pravidlo určenia si cieľa č.1. Kagan je ozaj šéf v pomáhaní ľuďom (aj sebe) byť neotrasiteľne zameraný na dosiahnutie svojich cieľov.
Ako dosiahnuť tvoj najväčší cieľ v priebehu jedného roka
Chcem ťa vyzvať robiť to, čo sme si tu povedali.
Vyber si svoj najväčší cieľ, ktorý chceš v priebehu roka dosiahnuť.
Možno je to 10 000 ľudí na tvojom webe, možno chceš bežať maratón, skončiť svoj prvý Sparťan race, spraviť šnúru či schudnúť 10 kg.
Čokoľvek to je, dokáž to. A potom si tip zapíš do kalendára takto o rok.
Ďalej, rozdeľ si to na mesačné a denné bázy. Spravením tohto, tvoj veľký kučeravý sen sa stane manažovateľný. A ak si to budeš vedieť vyrátať na každý deň, môžeš používať filter na každé svoje rozhodnutie.
Pracovala som s veľa ľuďmi, ktorí chceli napraviť svoju finančnú situáciu. Je to pre nich veľmi vzrušujúci čas – ale je to tiež výzvou uvedomiť si, koho počúvať a aké veci sú hodné ich času.
Takže, keď som sa ich spýtala “Čo je tvoj cieľ č.1?” a odpovedali mi chcem splácať každý mesiac dlh navyše o 300€ a splatiť ho do roka, mali sme niečo konkrétne na čom pracovať.
Ak prišiel a povedal robil som to a toto, spýtali sme sa “Je to a toto niečo, čo ti pomôže splatiť tvoj dlh do roka? Mať navyše 300€ mesačne?”
V 95% prípadov, odpoveď je nie. Môže to byť väčšia zábava ako to, čo ťa naozaj dovedie k ušetreniu či získanie peňazí navyše, aby si mal 300€ mesačne viac na splatenie dlhu do roka, ale nedovedie ťa to tam.
Mať tento druh zamerania je to, čo ma doviedlo k vedomostiam, ktoré mam dnes oproti tomu, aké nič som vedela o peniazoch v začiatkoch môjho štúdia.
Limitovať svoje možnosti sa na začiatku môže zdať strašidelné, ale ak to robíš, tvoje šance na dosiahnutie cieľov vzrastú exponenciálne.
Tak začni byť zameraný neotrasiteľným spôsobom na to, čo chceš a potom začni chcieť nechať všetko ostatné na zadných sedačkách. Ak to spravíš správne, môžeš ich priniesť na predné miesto, keď bude správny čas.
Ak máš nejaké otázky ohľadom peňazí a ich spravovania, sem s nimi! Napíš mi ich na email: Zuzana@peniazepolopate.sk. Natočím na ne video s odpoveďou, aby pomohli tebe aj ďaľším ľuďom a nájdeš ich na tomto blogu.
Chceš vedieť ako si nadstaviť a dosiahnuť dokonca tvoje najväčšie ciele? Vyskúšaj teraz 1:1 koučing so mnou v špeciálnej zľave. Klikni sem a dozvieš sa viac >>